Spotkałem się z sytuacją, że klient dla którego sprawdzałem auto z Niemiec z instalacją gazową LPG nie wiedział, że musi zalegalizować instalację gazową w kraju , a ściślej butlę LPG. Dziś wyjaśnię o co chodzi i z jakimi kosztami się to wiąże.
Zgodnie z przepisami, każde auto sprowadzone z zagranicy i wyposażone w instalację gazową LPG musi być poddane legalizacji zbiornika gazu. Zagranicą mają swoje normy, u nas swoje. Po zakupie auta z zagranicy udajemy się na przegląd zerowy, a tam sprawdzą papiery na butlę. I tu zonk jak nie mamy legalizacji TDT butli z zagranicy na nasz kraj.

Butlę trzeba przebadać czyli zalegalizować w wyspecjalizowanym punkcie obsługi. Tu macie listę takich miejsc -> Wykaz przedsiębiorstw, w których inspektorzy TDT przeprowadzają badania zbiorników LPG. Tam badanie zbiornika przeprowadzi inspektor TDT. Zakres takiego badania określany jest indywidualnie dla każdego zbiornika LPG. Koszt to najmniej 250zł.
I jeszcze jedno. Jeżeli butla jest stara to nie warto jej legalizować, lepiej dać nową.
Przegląd w stacji diagnostycznej to nie 98 zł jak w przypadku auta bez instalacji gazowej tylko 162 zł.